Az ügyfélmenedzseri Coaching Titkai – Hogyan Legyünk Hatékonyabbak?

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Gmail Blogger Az ügyfélmenedzseri Coaching Titkai – Hogyan Legyünk Hatékonyabbak? Az ügyfélmenedzseri coaching az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kapott, és nem véletlenül: a kutatások szerint ez az egyik leghatékonyabb módszer a teljesítmény javítására. A Sales Executive Council tanulmányai rámutattak, hogy egyetlen más termelékenységi befektetés sem képes olyan jelentős mértékben növelni […]
"

Tovább

Az ügyfélmenedzseri Coaching Titkai – Hogyan Legyünk Hatékonyabbak?

Az ügyfélmenedzseri coaching az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kapott, és nem véletlenül: a kutatások szerint ez az egyik leghatékonyabb módszer a teljesítmény javítására. A Sales Executive Council tanulmányai rámutattak, hogy egyetlen más termelékenységi befektetés sem képes olyan jelentős mértékben növelni az értékesítők teljesítményét, mint a coaching. Ugyanakkor nem minden coaching hoz egyenlő eredményeket, és az sem mindegy, kiket céloz meg a coaching folyamata. Cikkünkben ezt a kérdést járjuk körül, hogy hogyan lehet hatékonyan alkalmazni a coachingot az értékesítésben, és mik a leggyakoribb hibák, amelyeket a vezetők elkövethetnek.

Mit értünk ügyfélmenedzseri coaching alatt?

Az ügyfélmenedzseri coaching alatt azt a folyamatot értjük, amelynek célja, hogy egy ügyfélmenedzser (vagy account menedzser) képességeit fejlesszék, és ezáltal hatékonyabban tudja kezelni az ügyfeleket, javítsa az ügyfélkapcsolatok minőségét, és növelje az értékesítési eredményeket. Az ügyfélmenedzserek feladatai általában az ügyfelek megtartására, elégedettségük növelésére és a hosszú távú üzleti kapcsolatok fenntartására irányulnak.

Miért Fontos az ügyfélmenedzseri Coaching?

Az ügyfélmenedzseri coaching alapvetően abban segít, hogy az értékesítők jobban kihasználják képességeiket, és fokozatosan javítsák teljesítményüket. A coaching révén az értékesítők konkrét visszajelzéseket kapnak, amelyek segítenek nekik a gyengeségeik azonosításában és azok kijavításában. Az ügyfélmenedzserek vezetői számára a coaching egy eszköz, amellyel közvetlenül befolyásolhatják a csapatuk teljesítményét, növelve ezzel a bevételt és a hatékonyságot.

A coaching előnyei közé tartozik:

  1. Egyéni fejlődés – Az egyes értékesítők igényeihez szabott útmutatást kapnak, ami személyre szabott fejlődést tesz lehetővé.
  2. Motiváció növelése – Az értékesítők motiváltabbak lesznek, ha tudják, hogy figyelmet kapnak, és van lehetőségük a folyamatos fejlődésre.
  3. Teljesítménynövelés – A rendszeres coaching segíthet az értékesítőknek a kvótájuk teljesítésében, és akár 19%-os teljesítményjavulást is eredményezhet.
Az ügyfélmenedzseri Coaching Titkai – Hogyan Legyünk Hatékonyabbak?CoachLab CoachLab.hu Coaching Coach executive coaching

A Coaching Hatékonyságának Titkai

Bár a coaching hatalmas lehetőségeket rejt magában, nem minden coaching eredményes. A legfontosabb tényező az, hogy kiket coacholunk, és nem csupán az, hogy hogyan. A kutatások szerint az ügyfélmenedzseri coaching vezetők gyakran hibáznak abban, hogy a coaching erőforrásaikat nem a megfelelő helyekre összpontosítják.

A vezetők hajlamosak az értékesítők két szélsőséges csoportjára összpontosítani:

  1. Legrosszabb teljesítményűek – A vezetők úgy érzik, muszáj foglalkozniuk velük, hogy elérjék a területi célokat.
  2. Legjobban teljesítők – Mivel élvezik a kiváló értékesítőkkel való együttműködést, hajlamosak a legjobbakkal több időt tölteni.

Ez a megközelítés azonban gyakran félrevezető. A kutatások szerint a leggyengébb és legjobb teljesítményt nyújtó értékesítők coachingja kevésbé hatékony, mint a közepes teljesítményűeké.

A Gyengén Teljesítők Coachingja

Az általános vélekedés szerint a legrosszabbul teljesítők számára a coaching nagy előrelépést hozhat, mivel csak javulhatnak. Azonban a kutatások azt mutatják, hogy a leggyengébb 10% gyakran nem azokra az értékesítőkre jellemző, akik némi segítséggel jobban teljesítenének. Ezek az értékesítők sokszor inkább alkalmatlanok az adott munkakörre, és a coaching helyett egy másfajta beszélgetésre van szükség velük – gyakran HR-es szinten.

A Kiváló Teljesítők Coachingja

A legjobb teljesítményt nyújtók esetében a coaching kevés hatással van a teljesítményre. Bár a coaching hozzájárulhat a munkaerő megtartásához, az eredmények azt mutatják, hogy a sztárértékesítők teljesítménye nem javul jelentősen a coaching által. Ennek oka lehet, hogy ők már amúgy is maximálisan kihasználják képességeiket, így a coaching hatása marginális.

A Középső 60% a Kulcs

Az igazán nagy eredményeket a középső 60%-nál, a közepesen teljesítők körében lehet elérni. A kutatások szerint a legjobb minőségű coaching akár 19%-kal is javíthatja a középső csoport teljesítményét. Még egy közepes javulás is a coaching minőségében – például ha a coaching a gyengébbről az átlagos szintre emelkedik – 6-8%-os teljesítménynövekedést eredményezhet. Ez a javulás gyakran a különbség a célok elérése és az elmaradás között.

Az ügyfélmenedzseri Coaching Titkai – Hogyan Legyünk Hatékonyabbak?Munka 50 Felett: Lehetőségek és Kihívások

Hogyan Kivitelezhető a Hatékony ügyfélmenedzseri Coaching?

Az egyik legnagyobb kihívás az, hogy a vezetők hajlamosak „demokratikusan” osztani a coaching erőforrásaikat, hogy minden értékesítő egyenlő figyelmet kapjon. Bár ez jól hangzik, a valóságban nem ez a leghatékonyabb módszer. A coachingot inkább célzottan, a közepes teljesítményű értékesítők körére kellene összpontosítani.

Az Egyenlő Coaching Mítosza

Sok ügyfélmenedzseri vezető és menedzser számára nehéz elfogadni azt a gondolatot, hogy a coachingot célzottan kell végezni, és nem egyenlően kell elosztani minden értékesítő között. Gyakori érv, hogy mindenki megérdemli a figyelmet és a segítséget. Azonban a kutatások szerint az ilyen demokratikus megközelítés nem hozza meg a várt eredményeket. A coachingnak a legnagyobb hozama a középső, az átlagosan teljesítő csoportnál van, és ezt a tényt el kell fogadni ahhoz, hogy valódi teljesítménynövekedést érhessünk el.

Az ügyfélmenedzseri Coaching Titkai – Hogyan Legyünk Hatékonyabbak? Hatékony Vezetői Coaching Fejlődés a Vezetők Számára
Az ügyfélmenedzseri Coaching Titkai – Hogyan Legyünk Hatékonyabbak?

A Coaching Célzott Megközelítése

Hogyan lehet tehát célzottan alkalmazni a coachingot? Az alábbi lépések segíthetnek:

  1. Értékesítők teljesítményének elemzése – Az első lépés annak meghatározása, hogy kik tartoznak a középső 60%-ba. Ezt a csapat teljesítményének folyamatos monitorozásával és elemzésével érhetjük el.
  2. Egyéni coaching tervek kidolgozása – Miután azonosítottuk a középső csoport tagjait, egyedi coaching terveket kell készíteni számukra, amelyek az ő egyéni igényeikre szabottak.
  3. Folyamatos visszajelzés – A coaching nem egy egyszeri esemény, hanem folyamatos folyamat, amely során rendszeres visszajelzéseket és útmutatásokat kell adni az értékesítőknek.
  4. Motiváció fenntartása – A közepesen teljesítő értékesítők számára fontos, hogy a coaching során motivációt is kapjanak, hiszen ők azok, akik a legnagyobb potenciállal rendelkeznek a fejlődésre.
  5. Teljesítményértékelés – A coaching eredményességét folyamatosan értékelni kell, hogy lássuk, milyen hatása van a teljesítményre, és ha szükséges, módosítsuk a stratégiát.

Vagyis az ügyfélmenedzseri coaching az egyik legfontosabb eszköz a csapat teljesítményének növelésére. A kulcs azonban az, hogy a megfelelő értékesítőkre összpontosítsunk. A legjobb eredményeket a középső 60%-nál érhetjük el, akik már rendelkeznek némi tapasztalattal és képességekkel, de még jelentős fejlődési potenciállal bírnak. A coaching demokratikus elosztása helyett a célzott megközelítés sokkal hatékonyabb.

További írásainkból:

Az Inspiráló Vezető – Alakíthatók a Vezetői Képességek?

Az Inspiráló Vezető – Alakíthatók a Vezetői Képességek?

Az Inspiráló Vezető - Alakíthatók a Vezetői Képességek? Mitől lesz egy vezető inspiráló Az inspiráló vezető nem csupán egyirányú parancsoló, hanem olyan személy, aki képes másokat motiválni, támogatni, és közös célok felé irányítani. Az ilyen vezető kiemelkedő...

Üzleti Coach: Hogyan Segítheti a Sikeredet?

Üzleti Coach: Hogyan Segítheti a Sikeredet?

Üzleti Coach: Hogyan Segítheti a Sikeredet? Ki az üzleti coach? Az üzleti coach egy olyan szakember, aki segít a vállalkozásoknak, vezetőknek és vállalkozóknak, hogy elérjék a kitűzött céljaikat. Az üzleti coaching folyamata során a coach olyan eszközöket, módszereket...

A jó vezető motivál? Vezetői motiváció hatása a munkatársakra

A jó vezető motivál? Vezetői motiváció hatása a munkatársakra

A jó vezető motivál? Vezetői motiváció hatása a munkatársakra A vezetői motiváció hatása és maga a vezetői motiváció kritikus tényező a sikeres vezetésben, amely meghatározza a szervezet eredményességét és a csapatok teljesítményét. A jó vezetők képesek motiválni a...

A vezetői motiváció ereje: Hogyan inspiráljunk, építsünk motivált csapatot a sikerhez?

A vezetői motiváció ereje: Hogyan inspiráljunk, építsünk motivált csapatot a sikerhez?

A vezetői motiváció talán az egyik legfontosabb készség, amellyel egy modern vezetőnek rendelkeznie kell. A motivált csapat ma már lételeme a legjobb, hatékony és sikeres vezetőknek és cégeknek.
A motivált csapat nem csak produktívabb, de kreatívabb és elkötelezettebb is. A Gallup felmérései szerint azok a munkavállalók, akik motiváltnak érzik magukat, átlagosan 21%-kal nagyobb termelékenységet mutatnak, mint kevésbé motivált társaik. De a számok mögött ennél is többről van szó.

A Mobility üzleti kihívásai 2025-ben és a kapcsolódó vezetői fejlődés lehetőségei

A Mobility üzleti kihívásai 2025-ben és a kapcsolódó vezetői fejlődés lehetőségei

2025-ben a Mobility szektor vezetői olyan változó kihívásokkal szembesülnek, amelyek új vezetői szemléletet igényelnek. A vezetői coaching ebben a kontextusban támogató eszköz lehet a fenntarthatósági, technológiai és munkaerő megtartási célok elérésében. A coaching által elért önismeret és a vezetői készségek fejlesztése révén a vezetők képesek lehetnek arra, hogy jobban megértsék a piacot, növeljék a csapatok elégedettségét és rugalmasságát, és ezáltal valóban sikerre vezessék szervezetüket.

5 brutálisan hatékony sales coaching titok, amit a top értékesítők nem árulnak el

5 brutálisan hatékony sales coaching titok, amit a top értékesítők nem árulnak el

Több mint 25 éves értékesítési vezetői és sales coach tapasztalattal a hátam mögött bátran állíthatom: a sikeres értékesítés titka nem csupán a termékismeretben vagy az „agresszív” értékesítési technikákban rejlik. Mi, akik nap mint nap sales csapatokat építünk és coachingolunk, pontosan tudjuk, hogy a valódi áttöréshez olyan módszerekre van szükség, amelyekről a legtöbb értékesítő még csak nem is hallott.

Top 5 Vezetői Kompetencia, Minden Vezetőnek Fejlesztenie Kell

Top 5 Vezetői Kompetencia, Minden Vezetőnek Fejlesztenie Kell

A sikeres vezetővé válás kulcsa nem a tökéletesség elérése minden területen, hanem a folyamatos fejlődésre való törekvés és a tanulási hajlandóság. Az öt kulcskompetencia fejlesztése segít abban, hogy:

Magabiztosabban navigáljunk a változó üzleti környezetben

Hatékonyabban vezessük csapatainkat

Jobb üzleti eredményeket érjünk el

Fenntartható növekedést biztosítsunk szervezeteinknek

A hallgatás és csend ereje a coachingban: Amikor a szavak elnémulnak, kezdődik a valódi fejlődés

A hallgatás és csend ereje a coachingban: Amikor a szavak elnémulnak, kezdődik a valódi fejlődés

A csend ereje abban rejlik, hogy teret ad a valódi önreflexiónak, a mélyebb belátásoknak és a tudatos változásnak. Amikor megtanulunk értékelni és használni a csendet, akkor nem csupán jobb coachokká válunk, hanem segítünk ügyfeleinknek is felfedezni saját belső bölcsességüket és erőforrásaikat.

A coaching folyamatában a csend és a hallgatás művészete nem luxus, hanem alapvető szükséglet. Ez az a tér, ahol a valódi transzformáció megtörténhet, ahol az ügyfelek megtalálhatják saját válaszaikat, és ahol a legmélyebb felismerések születhetnek.

You cannot copy content of this page

hu_HU

Pin It on Pinterest

Ossza meg ezt

Share This

Share this post with your friends!