Motiváció az Értékesítésben – Sales Coaching Ülés

Az alábbi téma egy Sales Coaching beszélgetés nagyon leegyszerűsített és lerövidített változata. Egy esettanulmányon keresztül egy minta ahhoz, hogy segítsen megérteni pár alapvető dolgot egy coach működésével és támogató munkájával kapcsolatban.Erika, a sikeres értékesítő, úgy érzi, hogy nagyon demotivált, elveszítette a motiváltságát. Munkája már nem tölti el őt annyi örömmel és elköteleződéssel, mint korábban. Ezért felkeresi Zoltánt, a sales coachot, akinek a segítségével Erika szeretné visszanyerni a motivációját és a munkájába vetett elköteleződését.
"

Tovább

Motiváció az Értékesítésben – Sales Coaching Ülés – Esettanulmány

Beszélgetés a Sales Coachcsal a motiváció növelése érdekében

Bevezetés

Az alábbi téma egy Sales Coaching beszélgetés nagyon leegyszerűsített és lerövidített változata. Egy esettanulmányon keresztül egy minta ahhoz, hogy segítsen megérteni pár alapvető dolgot egy coach működésével és támogató munkájával kapcsolatban.

A valóságban legtöbbször nem ilyen egyszerű a probléma és főleg nem a probléma háttere és megoldása. A jó átláthatóság kedvéért Erika a coachee csak egy megoldásra jut a sales coachcsal folytatott ülés alatt. Ez csak egy nagyon kicsi mintavételezése egy coaching ülésnek…

Erika, a sikeres értékesítő, úgy érzi, hogy nagyon demotivált, elveszítette a motiváltságát. Munkája már nem tölti el őt annyi örömmel és elköteleződéssel, mint korábban. Ezért felkeresi Zoltánt, a sales coachot, akinek a segítségével Erika szeretné visszanyerni a motivációját és a munkájába vetett elköteleződését.

Először részekre bontva a leírás és lépései, majd maga a sales coaching, az ülés, a beszélgetés található, hasonló logika és gondolatmenet mentén.

A helyzet felvázolása

    Erika elmondja Zoltánnak, hogy milyen nehézségekkel szembesül munkájában nap mint nap. Elmeséli, hogy a tervszámok és egyéb célkitűzések folyamatos nyomása, a versenyhelyzet, a visszautasítások és a sikertelen tárgyalások, a gyakori nemet mondás lekicsinylik a munkájának örömét és elégedettség érzését. Emellett a magánéletbeli stressz és a munka-magánélet egyensúly hiánya is hozzájárul a demotiváltságához.

    A probléma megértése

    Zoltán kérdéseket tesz fel Erika számára, hogy jobban megérthesse a helyzetét és a problémáit. Megkérdezi tőle, hogy milyen célokat tűzött ki maga elé, milyen eredményeket ért el eddig, és milyen nehézségekkel szembesült. Emellett érdeklődik Erika értékei, hitrendszere és motivációs tényezői után is, hogy jobban megértse, mi hajtja őt a munkájában.

    A célkitűzés

    Zoltán segít Erika számára, hogy meghatározza a céljait, amik a motivációjának növelését szolgálják. Ezek a célok lehetnek például, hogy növelje a munkájában érzett elégedettségét, jobban kiegyensúlyozza a munkát és a magánéletet, vagy hogy fejlessze a kapcsolattartási képességeit az ügyfelekkel.

    A lehetőségek felmérése

      Zoltán és Erika közösen felmérnek minden olyan lehetőséget, ami segítheti Erika motivációjának növelését. Ezek lehetnek például új eladási stratégiák, új piacok felkutatása, ügyfélkapcsolatok ápolása, vagy akár szakmai továbbképzések.

      A cselekvési terv kidolgozása

      Zoltán segít Erika számára, hogy kidolgozza a saját cselekvési tervét, ami a motivációjának növelését szolgálja. A terv tartalmazza a célkitűzéseket, a lehetőségeket, a lépéseket, és a határidőket is. Emellett Zoltán segít Erika számára, hogy meghatározza azt is, milyen erőforrásokra lesz szüksége a cselekvési terv végrehajtásához.

      A cselekvési terv végrehajtása

        Erika elkezdi végrehajtani a cselekvési tervét, és Zoltán folyamatosan támogatja őt ebben. Zoltán segít neki, hogy megoldja a felmerülő nehézségeket, és motiválja őt, hogy folytassa a terv végrehajtását.

        A haladás monitorozása

          Zoltán folyamatosan monitorozza Erika haladását a cselekvési terv végrehajtásában, és visszajelzést ad neki a teljesítményéről. Emellett segít neki, hogy felismerje a sikereit, és megerősítse a motivációját.

          A tanultak integrálása

            Ahogy Erika halad a cselekvési terv végrehajtásában, Zoltán segít neki, hogy integrálja a tanultakat a mindennapi munkájába. Ezzel biztosítja, hogy a motivációja tartós legyen, és ne csak egy rövid távú jelenség.

            Összefoglalás

            A sales coaching segítségével Erika sikeresen visszanyerte a motiváltságát és a munkájába vetett elköteleződést. Zoltán segített neki, hogy meghatározza a céljait, felmérje a lehetőségeket, kidolgozza a cselekvési tervet, végrehajtsa azt, és monitorozza a haladását. Emellett folyamatosan támogatta őt, és segített neki, hogy integrálja a tanultakat a mindennapi munkájába.

            Motiváció az Értékesítésben
            Motiváció az Értékesítésben

            Az Esettanulmány

            Leegyszerűsítve, hogy néz ki egy ilyen sales coaching ülés, a beszélgetés a coachee, azaz az ügyfél (Erika) és a Sales Coach (Zoltán) között?

            A beszélgetést a fentiek mentén, hasonlóan lépésekre bontom segítve a logikai megértést

            Bevezetés

            Erika: Szia Zoltán, köszönöm, hogy időt szánsz rám. Úgy érzem, elvesztettem a motivációmat az értékesítésben, és szeretném, ha segítenél nekem visszanyerni azt.

            Zoltán: Szia Erika, örülök, hogy megkerestél. Elmondhatod, mi történt pontosan, és mi okozza a demotiváltságot?

            A helyzet felvázolása:

              Erika: Néhány hónapja nem tudom elérni a célkitűzéseimet, és ez nagyon lehangol. Emellett a napi rutin is unalmassá vált, és nem érzem, hogy valami újat vagy izgalmasat csinálok.

              Zoltán: Értem. Elmondhatod, mi történik, amikor nem érzed, hogy elérted a célkitűzéseidet? Hogyan érzed magad?

              Erika: Frusztrált leszek, és úgy érzem, hogy semmire sem vagyok jó. Elkezdem kételkedni a képességeimben, és attól félek, hogy nem leszek képes ismét sikeres lenni.

              Zoltán: Köszönöm, hogy megosztottad ezt velem. Szerinted mi okozza ezt az érzést?

              Erika: Nem biztos, hogy tudom az okát. Talán az, hogy nem tudom elérni a célkitűzéseimet, vagy talán az, hogy nem érzem, hogy valami újat vagy izgalmasat csinálok.

              A cél megfogalmazása:

                Zoltán: Érdekes. Hogyan hatna rád, ha visszanyernéd a motivációdat, és ismét élveznéd az értékesítést?

                Erika: Nagyon jól érzném magam, és úgy érzném, hogy ismét céljaim vannak, és valami izgalmasat csinálok.

                Zoltán: Jó. Hogyan képzeled el, hogy ezt elérheted? Mi lenne a célod ebben a helyzetben?

                Erika: A célom, hogy visszanyerjem a motivációmat, és ismét élvezzem az értékesítést. Szeretném, ha újra bíznék a képességeimben, és el tudnám érni a célkitűzéseimet, sőt ismét túlteljesítenék.

                Zoltán: Jól hangzik. Hogyan tudnál lépéseket tenni e cél elérése felé?

                A lehetőségek felderítése:

                  Erika: Talán új stratégiákat kellene kipróbálnom, vagy új piacokat kellene felkutatnom. Vagy talán továbbképzésekre kellene járnom, hogy fejlesszem a képességeimet.

                  Zoltán: Jó ötletek. Mi lenne az első lépés ezek közül, amit megtennél?

                  Erika: Talán a továbbképzésekkel kezdenék, hogy fejlesszem a képességeimet, és új stratégiákat tanuljak meg.

                  Zoltán: Jó. Hogyan tudnád ezt a lépést megvalósítani?

                  Erika: Kutatni fogok továbbképzésekkel kapcsolatban, és kiválasztok néhányat, amelyekre rám illenek. Majd beiratkozom legalább egyre, és elkezdek újra tanulni.

                  A lépések meghatározása:

                    Zoltán: Jól van. Mi lesz a következő lépés, miután elvégezted a továbbképzést?

                    Erika: Majd kipróbálom az új stratégiákat, és lassan beépítem őket a napi rutinomba.

                    Zoltán: Jó. Hogyan tudod ezt a folyamatot monitorozni, és biztosítani, hogy a célod felé haladsz?

                    Erika: Hetente fogok visszatekinteni az elért eredményeimre, és megvizsgálom, hogy az új stratégiák hatékonyak-e. Ha szükséges, akkor tovább finomítom őket, vagy újakat próbálok ki.

                    Zoltán: Kitűnő. Érzed, hogy ez a terv segíthet neked visszanyerni a motivációdat, és ismét élvezned az értékesítést?

                    Erika: Igen, hiszem, és úgy érzem, hogy ez a terv segíteni fog nekem.

                    Összefoglalás:

                    Zoltán: Jól van, Erika. Örülök, hogy találkozhattunk, és beszélgethettünk a helyzetedről. Úgy tűnik, hogy tisztában vagy a céljaiddal, és tudod, hogyan érheted el azt. Ha kell, bármikor visszatérhetsz hozzám, és együtt folytathatjuk a coachingot. Köszönöm, hogy megosztottad velem a gondolataidat, és bízom benne, hogy visszanyerhed a motivációdat, és ismét élvezed az értékesítést.

                    Ha ön is ilyen vagy hasonló megoldandó helyzetekkel küzd, melyre nem találja a legmegfelelőbb megoldást, vagy nem tud elég hatékonyan és gyorsan haladni a megoldása és a célja írányába és ebben támogatásra van szüksége, keressen bizalommal minket, szívesen segítjük Önt is és támogatjuk sikere, útja és célja megvalósításában és mielőbbi elérésében. CoachLab.

                    Kapcsolatfelvétel velünk:

                    Gyakori kérdések (GyIK / FAQ)

                    FAQ: Motivációról, demotivációról az értékesítésben

                    Mi a motiváció szerepe az értékesítésben?

                    A motiváció alapvető fontosságú az értékesítésben. Segít az értékesítőknek elérni céljaikat, jobb teljesítményt nyújtani, és örömöt érezni a munkájukban.

                    Mi okozhatja az értékesítők demotiváltságát?

                    Az értékesítők demotiváltságát sok tényező okozhatja, például a célok túl magas vagy túl alacsony kitűzése, a rossz kommunikáció, a negatív visszajelzések, a stressz, vagy akár a személyes problémák is.

                    Hogyan segíthet egy sales coach az értékesítők motivációjának növelésében?

                    Egy sales coach segíthet az értékesítők motivációjának növelésében, ha megtanítja őket a célkitűzésre, a pozitív gondolkodásmódra, a kommunikációra, a stresszkezelésre, és egyéb képességekre, amelyek segítik őket a munkájukban.

                    Milyen technikákat alkalmazhat egy sales coach a motiváció növelése érdekében?

                    Egy sales coach számos technikát alkalmazhat a motiváció növelése érdekében, például a célkitűzést, a pozitív erősítést, a visszajelzéseket, a role-playt, a tanulási lehetőségeket, és egyéb motivációs eszközöket.

                    Mennyire fontos a kommunikáció a motiváció növelése érdekében?

                    A kommunikáció nagyon fontos a motiváció növelése érdekében, mert segít az értékesítőknek jobban megérteni a célokat, a várakozásokat, és a visszajelzéseket, ami segít nekik jobb teljesítményt nyújtani.

                    Mennyire fontos a célkitűzés a motiváció növelése érdekében?

                    A célkitűzés nagyon fontos a motiváció növelése érdekében, mert segít az értékesítőknek tisztán látni, mit szeretnének elérni, és miért fontos számukra.

                    Hogyan segíthet egy sales coach az értékesítők személyes problémáinak kezelésében?

                    Egy sales coach segíthet az értékesítők személyes problémáinak kezelésében, ha megtanítja őket a stresszkezelésre, a munka-élet egyensúlyára, és egyéb stratégiákra, amelyek segítik őket a személyes problémáik kezelésében.

                    Hogyan segíthet egy sales coach az értékesítők önbizalomának növelésében?

                    Egy sales coach segíthet az értékesítők önbizalomának növelésében, ha megtanítja őket a pozitív gondolkodásmódra, a sikerek ünneplésére, és egyéb stratégiákra, amelyek segítik őket az önbizalom növelésében.

                    Mennyire fontos a visszajelzés a motiváció növelése érdekében?

                    A visszajelzés nagyon fontos a motiváció növelése érdekében, mert segít az értékesítőknek jobban megérteni, hogy mit csinálnak jól, és mit kellene javítaniuk.

                    Hogyan segíthet egy sales coach az értékesítők stresszkezelésében?

                    Egy sales coach segíthet az értékesítők stresszkezelésében, ha megtanítja őket a stresszkezelési technikákra, például a mély lélegzésre, a meditációra, a testmozgásra, és egyéb stratégiákra, amelyek segítik őket a stressz kezelésében.

                    További írásainkból:

                    A jó üzleti coach mindig legjobbat hozza ki ügyfeleiből

                    A jó üzleti coach mindig legjobbat hozza ki ügyfeleiből

                    Egy igazán jó üzleti coach nemcsak tanít, hanem átformálja ügyfeleit. Ebben a cikkben megosztjuk, milyen tulajdonságok és módszerek teszik különlegessé azokat a coachokat, akik valóban ki tudják hozni ügyfeleikből a maximumot.

                    A profi coach minden nap tesz egy apró lépést nagy álmai elérése felé. De nem csak a profi coach, hanem ügyfele is.

                    A profi coach minden nap tesz egy apró lépést nagy álmai elérése felé. De nem csak a profi coach, hanem ügyfele is.

                    A coaching világ egyik legjobban őrzött titka, hogy a sikeres profi coach minden nap apró lépéseket tesz saját álmai elérése felé – és ugyanezt tanítja meg ügyfeleinek is. Ez a mindennapi fejlődési szemlélet nem csak a coaching eredményességét növeli, hanem fenntartható változásokat hoz létre mindkét fél életében. A cikk bemutatja, hogyan alkalmazható ez a megközelítés a gyakorlatban, milyen konkrét módszereket használnak a profi coachok, és hogyan kezdheted el te is még ma ezt az utat.

                    Hogy Növelheted Vállalatod Bevételét 788%-kal? A Coaching és Szervezetfejlesztés Titka, Amiről Minden Vezető Álmodik

                    Hogy Növelheted Vállalatod Bevételét 788%-kal? A Coaching és Szervezetfejlesztés Titka, Amiről Minden Vezető Álmodik

                    A coaching és szervezetfejlesztés kombinációja a jelenleg ismert lehetőségek közül a legkiemelkedőbb hatékonyságot hozza! Így ez már nem csupán trend, hanem üzleti szükségszerűség. A fent említett 87%-os egyetértés a magas ROI-ban egyértelműen mutatja: ez a befektetés megtérül.

                    Azok a vállalatok, amelyek ma elkezdik ezt az utat járni, holnapra versenyelőnyt szereznek. Azok pedig, akik halogatják, lemaradnak a versenyben.

                    A kérdés nem az, hogy megengedheted-e magadnak a coaching és szervezetfejlesztés befektetését. A kérdés az, hogy megengedheted-e magadnak, hogy NE fektess be.

                    Karrierváltás coaching segítségével: Hogyan találd meg az új utadat 2026-ban?

                    Karrierváltás coaching segítségével: Hogyan találd meg az új utadat 2026-ban?

                    Egyre többen gondolkodnak karrierváltáson, de kevesen teszik meg a döntő lépést. A karrierváltás coaching segít feltárni a valódi motivációkat, lehetőségeket és konkrét cselekvési tervet készíteni. Valós történetek mutatják, hogyan lehet sikeres az átmenet – akár 40 felett is. A befektetés megtérül: nagyobb elégedettség, jobb életminőség vár azokra, akik mernek változtatni.

                    Fotócoaching mint eszköz: Amikor a Kamera Lencsén Át Fedezzük Fel Magunkat

                    Fotócoaching mint eszköz: Amikor a Kamera Lencsén Át Fedezzük Fel Magunkat

                    A fotócoaching egy innovatív megközelítés, amely a vizuális élmények erejét használja fel a coaching folyamatában. Megtudhatod, hogyan válik a fényképezés hatékony eszközzé a tudatos önismerethez és a személyes célok eléréséhez. Gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be, miért olyan hatékony ez a módszer, és hogyan alkalmazhatod a saját fejlődésedben.

                    Inspiráló motivációs idézetek

                    Inspiráló motivációs idézetek

                    Inspiráló motivációs idézetek Ebben a cikkben találtok inspiráló motivációs idézeteket. De mit is takarnak az inspiráló motivációs idézetek, mit jelent ez: olyan bölcs gondolatok, tapasztalatok és felismerések, amelyek képesek felrázni bennünket a hétköznapok...

                    Hogyan maradjak motivált?

                    Hogyan maradjak motivált?

                    Hogyan maradjak motivált? A motiváció fenntartása, azaz hogy hogyan maradjak motivált, az élet egyik legnagyobb kihívása lehet, legyen szó karrier építésről, egészséges életmód kialakításáról vagy személyes célok eléréséről. Sokszor tapasztaljuk, hogy kezdetben lángol...

                    Rövid motivációs idézetek: Erő a mindennapokhoz

                    Rövid motivációs idézetek: Erő a mindennapokhoz

                    Rövid motivációs idézetek: Erő a mindennapokhoz A motivációs idézetek évszázadok óta inspirálják az embereket világszerte. Ezek a rövid, de erőteljes mondatok képesek átformálni a gondolkodásunkat, új perspektívát adni a kihívásokra, és segíteni bennünket a céljaink...

                    You cannot copy content of this page

                    hu_HU

                    Prémium tartalomért!

                    Havi 1 prémium tartalom.

                    Csak feliratkozóinknak!

                    Erősítsd meg az általad megadott e-mail címedre rövidesen megérkező, "CoachLab: Please Confirm Subscription" - a feliratkozásodat megerősítő üzenetet! Ezzel válik elfogadottá és lesz sikeres a feliratkozásod. (Amennyiben 30 percen belül nem érkezne meg, ellenőrizd, hogy jó e-mail címet adtál-e meg, vagy ellenőrizd a SPAM mappát.) Köszönjük a feliratkozásodat!

                    CoachLab prémium hírlevél

                    CoachLab prémium hírlevél

                    Erősítsd meg az általad megadott e-mail címedre rövidesen megérkező, "CoachLab: Please Confirm Subscription" - a feliratkozásodat megerősítő üzenetet! Ezzel válik elfogadottá és lesz sikeres a feliratkozásod. (Amennyiben 30 percen belül nem érkezne meg, ellenőrizd, hogy jó e-mail címet adtál-e meg, vagy ellenőrizd a SPAM mappát.) Köszönjük a feliratkozásodat!

                    Hírlevél feliratkozás

                    Hírlevél feliratkozás

                    Csatlakozz levelezőlistánkhoz, hogy értesülj a CoachLab legfrissebb híreiről és frissítéseiről.

                    Erősítsd meg az általad megadott e-mail címedre rövidesen megérkező, "CoachLab: Please Confirm Subscription" - a feliratkozásodat megerősítő üzenetet! Ezzel válik elfogadottá és lesz sikeres a feliratkozásod. (Amennyiben 30 percen belül nem érkezne meg, ellenőrizd, hogy jó e-mail címet adtál-e meg, vagy ellenőrizd a SPAM mappát.) Köszönjük a feliratkozásodat!

                    Pin It on Pinterest

                    Ossza meg ezt

                    Share This

                    Share this post with your friends!