Competencias de coaching de la ICF

ICF Coaching KompetenciákFrissített ICF kompetencia-modell*2019. november

Escrito por: Rob - CoachLab.hu

"

Seguir leyendo

Competencias de coaching de la ICF

ICF Coaching kompetenciák ICF Coaching Core Competencies
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Gmail
  • Blogger
ICF Coaching kompetenciák ICF Coaching Core Competencies
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Gmail
  • Blogger
Frissített ICF kompetencia-modell* Noviembre de 2019

*Forrás: CoachingFederation.hu & CoachhingFederation.org

Az oldalon szereplő anyagok és ICF kompetenciák teljes egészében és egy az egyben az ICF Magyar tagozat és az International Coaching Federation oldalairól átvett anyagok. Mindez azzal a céllal, hogy minél több helyen találhassák meg a Coachok és a Coacheek és használhassák segítve munkájukat!
A CoachLab.hu, mint coaching szolgáltató célja ezzel, a kompetenciák még szélesebb körben történő elterjesztése, ezáltal az alkalmazásuknak segítése.
CoachLabCoachLab.huCoachingCoachexecutive coaching
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Gmail
  • Blogger

This translation of the ICF Competencies was prepared by the ICF Hungary Chapter and published on
13 March 2020. Approved translations of this document are available on the ICF Global website at
www.coachingfederation.org.


Az ICF kompetenciák jelen fordítását az ICF Magyar Tagozata készítette és 2020. március 13-án
publikálta. A hivatalos fordításokat megtalálod az ICF Global honlapján is a
www.coachingfederation.org címen.

Az ICF frissített alapkompetenciái 2019 novemberében jelentek meg, ez az első frissítés a kompetenciák 1998-as megfogalmazása óta. A frissített alapkompetenciákat 2021 januárjától kezdve integrálják az ICF által akkreditált coachképzők a tantervükbe. 2021 második felében pedig a minősítési vizsgák is a felülvizsgált alapkompetenciákra fognak épülni.

A. ALAPVETÉSEK

1. Etikusan viselkedik

Definíció: Érti és következetesen betartja a coaching etikai irányelveit és a coach-szakmai normákat.
  1. Becsületes és őszinte az ügyfelekkel, a coaching megrendelőivel (szponzorokkal) és az érdekelt felekkel (stakeholder).
  2. Figyelemmel van az ügyfél identitására, környezetére, tapasztalataira, értékeire és hiedelmeire.
  3. Megfelelő és tiszteletteljes nyelvezetet használ ügyfelekkel, a coaching megrendelőivel (szponzorokkal) és az érdekelt felekkel (stakeholder).
  4. Betartja az ICF Etikai kódexének előírásait és a benne megfogalmazott alapértékek szerint jár el.
  5. Az érdekelt felekkel (stakeholder) kötött szerződései értelmében ügyel a titoktartásra és betartja a vonatkozó törvényeket.
  6. Tartja a szakmai határokat a coaching, a tanácsadás, a pszichoterápia és más segítő szakmák között.
  7. Amennyiben szükséges, más segítő szakemberhez irányítja ügyfeleit.

2. Coaching szemléletben működik

Definíció: Nyitott, kíváncsi, rugalmas és ügyfélközpontú szemléletet fejleszt és tart fenn.
  1. Elismeri, hogy ügyfelei felelősek saját döntéseikért.
  2. Coachként a folyamatos tanulás és önfejlesztés mellett köteleződik el.
  3. Saját coachingjának fejlesztése érdekében folyamatosan reflektál magára és munkájára.
  4. Tudatosítja magában és figyelembe veszi a kontextus és kultúra önmagára és másokra gyakorolt hatását.
  5. Észleléseit és intuícióit ügyfelei hasznára fordítja.
  6. Érzelmei szabályozásának képességét fejleszti és karbantartja.
  7. Mentálisan és érzelmileg felkészül az ülésekre.
  8. Szükség esetén külső segítséget kér.

B. A KAPCSOLAT KÖZÖS ALAKÍTÁSA AZ ÜGYFÉLLEL

3. Megállapodásokat köt, és azokat megtartja

Definíció: Partnerségben az ügyféllel és más érdekelt felekkel (stakeholder) tiszta és egyértelmű megállapodásokat köt a coaching-kapcsolatra, -folyamatra, -célokra és -tervekre. A teljes folyamatra és az egyes ülésekre egyaránt szerződik.
  1. Tisztázza, hogy mi a coaching és mi nem, valamint felvázolja a folyamat lépéseit az ügyfélnek és az érdekelt feleknek (stakeholder).
  2. Megállapodik az ügyféllel és az érdekelt felekkel (stakeholder) abban, hogy mi tartozik bele a coaching kapcsolatba és mi nem, mit kínál a folyamat és mit nem, illetve kinek mi a felelőssége.
  3. Megállapodást köt a coaching kapcsolatra vonatkozó irányelvek és konkrét paraméterek tekintetében, úgy, mint logisztikai kérdések, árazás, időpontegyeztetés, ülések időkeretei, felmondás, titoktartás és mások bevonása.
  4. Partnerségben az ügyféllel és más érdekelt felekkel (stakeholder) átfogó coaching-tervre és -célokra szerződik.
  5. Partnerségben az ügyféllel döntenek arról, hogy tudnak-e együtt dolgozni.
  6. Partnerségben az ügyféllel meghatározzák vagy megerősítik, hogy mit szeretnének elérni az ülés során.
  7. Partnerségben az ügyféllel meghatározzák, hogy az ügyfél szerint mivel szükséges foglalkozniuk vagy mit kell tenniük azért, hogy elérjék azt, amit szándékukban áll elérni az ülés során.
  8. Partnerségben az ügyféllel meghatározzák, hogy mitől lesz az ügyfél számára sikeres a coaching-folyamat vagy -ülés (konkrét ismérvek), illetve visszaigazolják, megerősítik azokat.
  9. Partnerségben az ügyféllel kézben tartja az időkereteket és az ülés fókuszát.
  10. A coach a beszélgetést úgy folytatja az ügyféllel, hogy az folyamatosan az ügyfél által meghatározott cél felé haladjon, kivéve, ha az ügyfél mást jelez.
  11. Partnerségben az ügyféllel, méltó módon zárják le a coaching-kapcsolatot.

4. Elősegíti és fenntartja a bizalmat és biztonságot

Definíció: Partnerségben az ügyféllel biztonságos és támogató teret hoz létre, amiben az ügyfél szabadon megnyilvánulhat. Fenntartja a kölcsönös tiszteletet és bizalmat.
  1. Őszintén törekszik arra, hogy megértse az ügyfelet annak kontextusában, identitásával, környezetével, tapasztalataival, értékeivel és hiedelmeivel együtt.
  2. Tiszteletben tartja az ügyfél identitását, észleléseit, stílusát, nyelvezetét, és a coachingot az ügyfélhez igazítja.
  3. Elismeri és tiszteletben tartja az ügyfél egyedi képességeit, felismeréseit és munkáját a coaching folyamatban.
  4. Támogatást, empátiát és törődést mutat az ügyfél iránt.
  5. Támogatja, hogy az ügyfél kifejezze érzéseit, észleléseit, aggodalmait, hiedelmeit és javaslatait, valamint elismeri azokat.
  6. Nyitott és transzparens működésében megjelenik sebezhetősége, mellyel példát mutat és bizalmat épít.

5. Tudatosan van jelen

Definíció: Teljes tudatossággal van jelen az ügyfélleI nyitott, rugalmas, megtartó és magabiztos kapcsolódásban.
  1. Tartja a fókuszt, jó megfigyelő, empatikus, és reagál az ügyfélre.
  2. A coaching folyamat során fenntartja érdeklődését/„kíváncsiság”-át.
  3. Jól kezeli érzelmeit, hogy fenntartsa a jelenlétet az ügyféllel.
  4. Magabiztosan kezeli az ügyfél erős érzelmeit a coaching folyamatban.
  5. Magabiztosan dolgozik a nem-tudással.
  6. Teret teremt és hagy a csendnek, a megpihenésnek és a reflexiónak.

C. HATÉKONY KOMMUNIKÁCIÓ

6. Aktívan figyel / hallgat

Definíció: Egyaránt koncentrál arra, amit az ügyfél mond és nem mond ki, hogy teljesen megértse az ügyfél kommunikációját az ügyfél rendszereinek kontextusában, és hogy támogassa az ügyfél önkifejezését.
  1. Figyelembe veszi az ügyfél kontextusát, identitását, környezetét, tapasztalatait, értékeit és hitrendszerét, hogy elősegítse az ügyfél által kommunikáltak megértését.
  2. Reflektál az ügyfél kommunikációjára és/vagy összefoglalja azt, hogy biztosítsa az egyértelműséget és a megértést.
  3. Felismeri, ha az ügyfél kommunikációja mögött más is meghúzódik, és rákérdez arra.
  4. Észreveszi, elismeri és feltérképezi az ügyfél érzelmeit, energiaváltozásait, nonverbális jelzéseit és más viselkedésbeli megnyilvánulásait.
  5. Egységben érzékeli az ügyfél szavait, hangszínét és testbeszédét, hogy megértse a kommunikáltak teljes jelentését.
  6. Felismeri az ügyfél ismétlődő viselkedéseit és érzelmeit az ülések során, és így azonosítanak témákat és mintázatokat.

7. Előmozdítja a tudatosságot

Definíció: Előmozdítja az ügyfél tanulását, valamint, hogy az ügyfél új felismerésekre jusson. Ehhez olyan eszközöket és technikákat használ, mint például a hatásos/erőteljes kérdezéstechnika, csendtartás, metaforák és analógiák.
  1. Figyelembe veszi az ügyfél tapasztalatait, hogy a közös munka a lehető leghasznosabb legyen.
  2. Szelíden provokálja az ügyfelet, hogy az felismerésekre jusson és tudatosságra tegyen szert.
  3. Kérdéseket tesz fel az ügyfélről: gondolkodásmódjáról, értékeiről, szükségeiről, igényeiről, hiedelmeiről, stb.
  4. Olyan kérdéseket tesz fel, amelyek az ügyfelet segítik abban, hogy túllépjen az aktuális gondolati keretein.
  5. Meghívja az ügyfelet, hogy mondjon többet az „itt és most”-ban megtapasztaltakról.
  6. Észreveszi, mi működik a folyamatban, és azzal dolgozik, hogy előmozdítsa az ügyfél haladását.
  7. Reagál az ügyfél szükségleteire, és finomhangolja a coaching-folyamatot.
  8. Segíti az ügyfelet azoknak a tényezőknek a felismerésében, amelyek hatással vannak a jelen és jövőbeli viselkedési, gondolkodási és érzelmi mintázatokra.
  9. A továbblépéssel kapcsolatos ötletelésre hívja az ügyfelet, valamint annak feltárására, hogy mire kész és képes.
  10. Támogatja az ügyfelet a perspektívák/nézőpontok átkeretezésében.
  11. Úgy osztja meg megfigyeléseit, felismeréseit és érzéseit, hogy nem ragaszkodik hozzájuk, és ezek hatására az ügyfél új tanulásra/felismerésre juthat.

D. A TANULÁS ÉS A FEJLŐDÉS ELŐSEGÍTÉSE

8. Elősegíti / facilitálja az ügyfél fejlődését

Definíció: Partnerségben az ügyféllel cselekvéssé alakítja a tanulást és a felismeréseket. Odafigyel arra, hogy fejlődjön az ügyfél autonómiája/önrendelkezése a coaching-folyamatban.
  1. Azon dolgozik az ügyféllel, hogy integrálja az ügyfél világnézetébe/világképébe és viselkedésébe az új tudatosságot, felismeréseket és tanulásokat.
  2. Partnerségben az ügyféllel, célokat, tetteket és számonkérési/felelősségi lépéseket hoznak létre, amelyek integrálják és kiterjesztik az új tanulást.
  3. Elismeri és támogatja az ügyfél autonómiáját a célok, tettek és a számonkérési módszerek kialakításában.
  4. Támogatja az ügyfelet abban, hogy meghatározza, milyen várható eredmények és tanulások származhatnak a kitűzött lépésekből.
  5. Arra biztatja ügyfelét, hogy átgondolja az előtte álló utat, beleértve az erőforrásokat, támogatást és az esetleges akadályokat.
  6. Partnerségben az ügyféllel összefoglalják az üléseken és/vagy az ülések között történt felismeréseket és tanulást.
  7. Megünnepli az ügyfél fejlődését/haladását és sikereit.
  8. Ügyfelével partnerségben zárják le az ülést.

*Forrás: CoachingFederation.hu & CoachingFederation.org

Mi a coaching? – Átfogó útmutató a coaching világába

Mi a coaching? – Átfogó útmutató a coaching világába

A coaching hatékony és sokoldalú módszer, amely támogatja az egyének és szervezetek fejlődését. Akár személyes, akár szakmai célokat szeretnél elérni, a coaching segítségedre lehet az önismeret növelésében, a képességek fejlesztésében és a problémák megoldásában. Ha érdekel a coaching, érdemes megfontolni, hogy kipróbálod ezt a módszert, és tapasztalod meg a pozitív hatásait saját életedben.

Coaching Emailben vagy e-mail Coaching: Rugalmas és Hatékony Út a Személyes Fejlődéshez

Coaching Emailben vagy e-mail Coaching: Rugalmas és Hatékony Út a Személyes Fejlődéshez

Az e-mailes coaching egy hatékony eszköz a kezében, hogy elérje céljait és kihozza magából a maximumot. A CoachLab.hu-val nem csak egy coachot kap, hanem egy partnert a fejlődésben, aki elkötelezett az Ön sikere mellett.

Ne hagyja, hogy a mindennapi teendők vagy a földrajzi távolság megakadályozza abban, hogy professzionális támogatást kapjon! Jelentkezzen most ingyenes konzultációnkra, és fedezze fel, hogyan változtathatja meg életét az e-mailes coaching!

Motivációs Coaching E-mailben: Hogyan Segíthet Neked Sikeresebbé Válni?

Motivációs Coaching E-mailben: Hogyan Segíthet Neked Sikeresebbé Válni?

A motivációs coaching e-mailben hatékony és rugalmas eszköz lehet bárki számára, aki szeretne fejlődni és sikeresebbé válni. A személyre szabott támogatás, a rugalmasság és az időhatékonyság mind olyan előnyök, amelyek különlegessé teszik ezt a szolgáltatást. Ha készen állsz arra, hogy új szintre emeld az életedet, fontold meg egy motivációs coach bevonását e-mailen keresztül. Ne feledd, hogy a legnagyobb akadályok gyakran a saját elménkben vannak, és egy jó coach segíthet átlépni ezeken az akadályokon, és elérni azt az életet, amit mindig is szerettél volna.

A Motiváció Folyamata, Fogalma és Típusai

A Motiváció Folyamata, Fogalma és Típusai

A motiváció összetett és többrétegű folyamat, amely alapvetően befolyásolja az emberi viselkedést és teljesítményt. A motiváció típusainak és elméleteinek megértése segíthet abban, hogy hatékonyabban tudjuk ösztönözni magunkat és másokat céljaink elérésére. Az egyéni és munkahelyi motiváció fokozása érdekében érdemes figyelembe venni a belső és külső motiváció különböző aspektusait, valamint a különböző motivációs elméletek tanulságait.

Mi a coaching? – Átfogó útmutató a coaching világába

Motiváció a Coachingban: Az Eredményes Fejlődés Csúcsa

A motiváció a coaching egyik legfontosabb eleme, amely meghatározza az egyén vagy a csapat sikerességét és fejlődését. A motiváció növeléséhez és fenntartásához a coachoknak világos célokat kell kitűzniük, pozitív visszajelzést és elismerést kell adniuk, érdekes és kihívást jelentő feladatokat kell kijelölniük, és személyre szabott megközelítést kell alkalmazniuk.

Executive Coaching Cégeknek: A Karrierfejlesztés Csúcsa

Executive Coaching Cégeknek: A Karrierfejlesztés Csúcsa

Az executive coaching hatékony eszköz a vállalatok és vezetőik számára, hogy elérjék teljes potenciáljukat és növekedést érjenek el. Az executive coaching segít a vezetőknek fejleszteni képességeiket, növelni hatékonyságukat és hozzájárulni a vállalati célok eléréséhez. Ha szeretnéd megtapasztalni az executive coaching előnyeit, érdemes megfontolni egy tapasztalt coach bevonását.

Salud mental y coaching fantástico: el camino hacia la superación personal y una vida equilibrada

Salud mental y coaching fantástico: el camino hacia la superación personal y una vida equilibrada

La salud mental no es un objetivo final, sino un viaje continuo. En este viaje, el coaching puede ser nuestra brújula, ayudándonos a navegar por los retos de la vida mientras mejoramos constantemente.

Recuerde que la salud mental no es un acto egoísta, sino una responsabilidad con nosotros mismos y con nuestro entorno. Cuando estamos mentalmente sanos, no sólo nos beneficiamos nosotros, sino que repercutimos positivamente en nuestras familias, nuestro lugar de trabajo y la sociedad en su conjunto.

El coaching puede ser un poderoso recurso en este proceso. Puede ayudarnos a identificar nuestros puntos fuertes, desarrollar nuestras habilidades y desarrollar todo nuestro potencial. El coaching puede ayudarnos a conseguir nuestros objetivos, ya sea controlando el estrés, aumentando la confianza en nosotros mismos o simplemente creando una vida más equilibrada.

Cambio climático y salud mental: coaching para la resiliencia y el bienestar de los empleados

Cambio climático y salud mental: coaching para la resiliencia y el bienestar de los empleados

Los retos del cambio climático tienen repercusiones complejas y polifacéticas en nuestra salud mental y nuestro bienestar como trabajadores. Como coaches, tenemos una oportunidad única de ayudar a nuestros clientes, ya sean particulares, directivos u organizaciones, a superar estos tiempos difíciles.

Desde abordar los miedos climáticos, la ansiedad ecológica y la culpabilidad medioambiental, hasta desarrollar la resiliencia y el reencuadre positivo, pasando por crear un entorno de trabajo consciente del clima, podemos ofrecer un valioso apoyo en diversas áreas. A través del proceso de coaching, podemos ayudar a nuestros clientes a identificar sus puntos fuertes, desarrollar estrategias de afrontamiento y encontrar formas de emprender acciones positivas.

Bienestar en el liderazgo: liderazgo equilibrado

Bienestar en el liderazgo: liderazgo equilibrado

El bienestar en el liderazgo no es un lujo, es esencial para el éxito tanto del individuo como de la organización. El coaching puede ser una poderosa herramienta para ayudar a los líderes a encontrar y mantener un equilibrio entre el alto rendimiento y el bienestar personal.

Liderazgo Motivación - ¿Cómo ayuda el Coaching?

Liderazgo Motivación - ¿Cómo ayuda el Coaching?

Desarrollar la motivación de los líderes es un factor clave para el éxito de las organizaciones. El coaching puede ser una herramienta muy eficaz en este proceso, ya que ofrece soluciones a medida adaptadas a la situación individual y a los retos del líder. A través del proceso de coaching, el líder no sólo puede aumentar su motivación, sino también adquirir habilidades y actitudes que le ayudarán a afrontar los retos y a mejorar continuamente a largo plazo.

He perdido la motivación: ¿Cómo puede ayudar el coaching?

He perdido la motivación: ¿Cómo puede ayudar el coaching?

Si cree que ha perdido la motivación, el coaching puede ser una herramienta eficaz para recuperarla. Un enfoque individual y un apoyo personalizado pueden ayudarle a redescubrir su pasión y su sentido del propósito. Póngase en contacto con nosotros en CoachLab.com para trabajar con nosotros y recuperar la motivación y crear un futuro de éxito.

¿Cómo ayuda el Coaching?

¿Cómo ayuda el Coaching?

El coaching es mucho más que un simple consejo u orientación; es un proceso integral y personalizado para el desarrollo de individuos y organizaciones. Tanto si se trata de alcanzar objetivos personales, construir una carrera profesional o mejorar las relaciones, el coaching tiene un impacto significativo en diferentes aspectos de la vida y contribuye al éxito y el bienestar a largo plazo.

Reencuadrar los pensamientos negativos: el camino hacia una actitud más positiva

Reencuadrar los pensamientos negativos: el camino hacia una actitud más positiva

Reencuadrar los pensamientos negativos es una herramienta poderosa que puede ayudarle a desarrollar una visión más positiva y equilibrada de la vida. Esto no significa ignorar los problemas reales o ser siempre optimista sobre todo. Se trata más bien de aprender a gestionar nuestros pensamientos de forma más flexible y constructiva.

3 maneras sorprendentes de entender mejor tus emociones

3 maneras sorprendentes de entender mejor tus emociones

Desarrollar la inteligencia emocional y la resiliencia mejora la calidad de vida y la eficacia en el trabajo a todos los niveles. Al comprender y gestionar mejor nuestras emociones, podemos afrontar mejor las situaciones difíciles y establecer relaciones más constructivas con los demás. Este enfoque nos ayuda no sólo a reaccionar ante nuestras emociones, sino también a aprender de ellas, mejorando así nuestro crecimiento personal y profesional.

El arte de la autorrealización: cómo alcanzar tus sueños a través del coaching #1

El arte de la autorrealización: cómo alcanzar tus sueños a través del coaching #1

El camino hacia la autorrealización no siempre es fácil, pero es sumamente gratificante. Animamos a todos los lectores a que se atrevan a soñar a lo grande, se fijen metas inspiradoras y emprendan su propio viaje hacia la autorrealización.

CoachLab está aquí para apoyarte en este viaje. Nuestros coaches cualificados, nuestros métodos probados y nuestro enfoque personalizado te ayudarán a acercarte a la consecución de tus sueños y a una vida más plena y satisfactoria.

Motivación e inspiración: ¿cómo podemos aumentar la eficacia de nuestro equipo mediante el coaching?

Motivación e inspiración: ¿cómo podemos aumentar la eficacia de nuestro equipo mediante el coaching?

Para aumentar la eficacia, es importante elaborar planes de desarrollo individual, mejorar la resolución de problemas y la gestión de conflictos, mejorar el trabajo en equipo y la cooperación, y fomentar el aprendizaje y el desarrollo continuos. Por tanto, el coaching no es sólo una herramienta, sino un enfoque integral para ayudar a los equipos y las organizaciones a alcanzar el éxito a largo plazo.

Coaching ejecutivo: la clave del éxito y la eficacia del liderazgo

Coaching ejecutivo: la clave del éxito y la eficacia del liderazgo

Se espera que la demanda de coaching ejecutivo crezca en el futuro, a medida que las empresas reconozcan cada vez más su valor y los directivos sus beneficios para su carrera y su desarrollo personal. Además, los avances tecnológicos están abriendo nuevas vías para el coaching virtual y en línea.

El coaching ejecutivo es una herramienta eficaz y necesaria para todos los directivos y empresas que quieren crecer y triunfar en mercados competitivos. Tanto si eres un líder experimentado como un principiante, el coaching ejecutivo puede ayudarte a optimizar tus habilidades y capacidades para convertirte en el mejor líder que puedas ser.

¿Por qué es importante el coaching en las ventas?

¿Por qué es importante el coaching en las ventas?

El coaching personalizado basado en una relación duradera y de confianza es extremadamente valioso en el ámbito de las ventas. Ayuda a desarrollar un equipo de ventas sobresaliente y líder en el mercado sacando lo mejor de cada vendedor, abordando sus puntos débiles y optimizando sus puntos fuertes. Un programa de coaching es una inversión que se amortiza con creces al mejorar el rendimiento de las ventas y aumentar los ingresos.

En resumen, el coaching en ventas es de vital importancia para desarrollar las habilidades de los equipos, aumentar la motivación y reforzar la cultura organizativa. Las empresas que invierten en programas de coaching en ventas obtienen una ventaja competitiva en el mercado.

es_ESSpanish

Pínchalo en Pinterest

Compartir

Compartir

¡Comparte este post con tus amigos!